Bakan Uraloğlu: Dış hatlarda 131 ülkede 349 noktaya ulaştık

Anadolu Otoyolu Bolu Dağı Tüneli Bakım ve İşletme Şefliğini ziyaret eden Uraloğlu, merkezdeki kara yolu çalışanlarının yeni yılını kutladı.

Bakan Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada, evvelki yıllarda olduğu üzere 2024’te de bakanlık mensupları olarak milletin geleceğine ışık tutacak büyük projeleri hayata geçirdiklerini belirtti.

Yılın birinci ayında Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Çizgisi’nin son halkası olan Kağıthane-Gayrettepe bölümünü hizmete açtıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Şubat ayında ülkemizin en eski demir yolu çizgilerinden biri olan Sirkeci-Kazlıçeşme ortasında atıl vaziyette duran 8,3 kilometrelik sınırımızı modernize ederek Kazlıçeşme-Sirkeci Raylı Sistem Çizgisi’ni hizmete sunduk.” dedi.

“DIŞ SINIRLARDA 131 ÜLKEDE 349 NOKTAYA ULAŞTIK”

Uraloğlu, mart ayında Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hatları, Kocaeli Şehir Hastanesi Tramvay Sınırı, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun Arnavutköy-İstanbul Havalimanı kısmını açtıklarına değinerek, “9 Temmuz’da ülkemizin birinci yerli ve ulusal haberleşme uydusu TÜRKSAT 6A’yı da muvaffakiyetle uzaya fırlattık ve 3 gün evvel kalıcı yörüngesine ulaştırdık. 10 Ağustos’ta Çukurova Memleketler arası Havalimanı’nı açarak iç sınır uçuş nokta sayımızı 58’e çıkardık. Dış sınırlarda 131 ülkede 349 noktaya ulaştık. Ekim ayında Aydın-Denizli Otoyolu’nun son etabını da hizmete alarak otoyolumuzun tamamını hizmete sunmuş olduk.” diye konuştu.

Bakan Uraloğlu, 2024 yılında toplam 357 kilometre bölünmüş yol yaptıklarını, son 22 yılda 23 bin 629 kilometre bölünmüş yol inşa ederek toplam bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin 730 kilometreye yükselttiklerini anlattı.

Toplam bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu da 31 bin 727 kilometreye ulaştırdıklarını aktaran Uraloğlu, 36 kilometre uzunluğunda 17 tünel açarak toplam tünel uzunluğunu 789,4 kilometreye, 23,5 kilometre uzunluğunda 146 köprü inşa ederek toplam köprü uzunluğunu da 797,4 kilometreye çıkardıklarını ve 34 tarihi köprüyü restore ettiklerini kaydetti.

Uraloğlu, 2024’ün en kıymetli işlerinden birinin de Bolu Dağı Tüneli’nin 38 gün üzere kısa müddette 67 metre uzatılması olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti:

“Bildiğiniz üzere Ankara istikametinde ulaşım sağlayan tüpü 2023 yılı içerisinde 90 metre uzatarak hizmete açmıştık. Çalışmaların ikinci ayağı kapsamında İstanbul tarafında hizmet veren tünel portalının uzatılmasına da 31 Temmuz 2024’te başladık. 50 gün sürmesini planladığımız çalışmalarımızı 38 günde süratlice tamamladık. Türkiye’de ulaşımın can damarlarından olan Ankara-İstanbul geçişi artık çok daha süratli ve inançlı. İnşallah, Bolu Dağı Tüneli’ndeki bu çalışmalarımızın akabinde mümkün bir ağır yağış devrinde bu kesimde daha evvel yaşadığımız olumsuz durumların hiçbirini yaşamamış olacağız.”

“TİPİ VE ESİNTİLERE KARŞI 926 KİLOMETRE KAR SİPERİ YAPTIK”

Karayolları Genel Müdürlüğünün 7 gün 24 saat çalışma aslına nazaran kar ve buzla uğraş çalışmalarına devam ederek yollarda güvenliği sağlayacağını lisana getiren Uraloğlu, “Soğukların kendini uygunca hissettirdiği ve kar yağışlarının yaklaştığı bu günlerde kış programımızı da hazırladık. Planımıza nazaran, yurt genelindeki toplam 68 bin 550 kilometrelik kara yolu ağımız üzerinde, 452 karla çaba merkezimizde, 12 bin 634 makine ve ekipmanla, 13 bin 283 çalışanımızla hizmet vereceğiz. Karla çaba çalışmalarında kullanılmak üzere 738 bin ton tuz, 422 bin metreküp tuz agregası, kritik kesitler için 11 bin 576 ton tuz çözeltisini merkezlerimizde depoladık. Bunun yanında, kara yollarımızdaki tipi ve esintilere karşı 926 kilometre kar siperi inşa ettik.” bilgilerini verdi.

Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulan merkezde. güzergah tahlili yapıldığını, karla gayret çalışmaları, açılan-kapanan yollar ve anlık trafiğin monitörler üzerinden takip edildiğini bildirdi.

Ekiplerin yılbaşı dahi olsa vazifelerinin başında bulunmaya devam edeceğini, yol kenarında bekleyen karla çaba araçlarının gerekli görüldüğü anda yollara müdahale edeceğini anlatan Uraloğlu, “İstanbul-Ankara ilişkisini sağlayan Anadolu Otoyolu üzerindeki kritik noktalar olan Bolu Dağı Tüneli ve Cankurtaran Geçiti’nde de trafiğin aksamaması içinde gruplarımız her an teyakkuz halindedir.” dedi.

Uraloğlu, bölünmüş yollarda yapılacak çalışmalara da değinerek, şunları söyledi:

“Bölünmüş yol ağımızı 2025 yılında 30 bin 18 kilometreye, bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğumuzu ise 32 bin 267 kilometreye ulaştıracağız. Halkalı-Kapıkule Süratli Tren Projesi’nin birinci etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Çerkezköy-Kapıkule süratli tren sınırını 2025 yılı sonunda hizmete açacağız. Gazipaşa Yat Limanı’nı açacağız, 150 yat kapasiteli Aydıncık Yat Limanı’nın altyapı çalışmalarını tamamlayacağız. İstanbul Havalimanı’na 3 paralel piste birebir anda 3 uçağın iniş ve kalkış yapabilmesi imkanını kazandıracağız. Avrupa’da birinci sefer uygulanacak ‘Eş Vakitli Bağımsız Üçlü Paralel Pist Operasyonları’ uygulamasını da 17 Nisan’da hizmete alacağız.”

Bakan Uraloğlu, 2025 yılının ulaşım bölümü için daha da büyük amaçlar konulan yıl olacağını vurgulayarak, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Akıllı ulaşım sistemlerine geçiş, sürdürülebilir ulaşımın yaygınlaştırılması, teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek kesimimize entegre edilmesi üzere birçok bahiste kıymetli adımlar atacağız. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde akıllı, çevreci ve bütünsel kalkınmaya katkı sağlayacak siyasetler çerçevesinde yatırım faaliyetlerimizi daha da artıracağız. Bu vesileyle her yılbaşında olduğu üzere bu yılbaşında da gece-gündüz, kar-kış demeden dağları aşan yollardan tünel ve köprülere, çizgi uzunluklarından istasyonlara, uçuş kulelerinden pistlere, deniz fenerlerinden limanlara ülkemizin kesintisiz ulaşım ve irtibat hizmetlerini sağlamak için özveriyle çalışan bakanlığımız mensuplarının yeni yılını tekrar tebrik ediyorum. 2025 yılının tüm insanlık ve aziz milletimiz ismine sıhhat dolu, barışın tüm dünyada hâkim olduğu, dostluk, kardeşlik ve dayanışma hislerinin güç kazandığı bir yıl olmasını temenni ediyorum.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir